2016 Sualtı Ragbisi Federasyon Kupası

2016 Sualtı Ragbisi Federasyon Kupası 19-21 Ağustos 2016
Ege Üniversitesi Prof. Dr. Sermed Akgün Olimpik Yüzme Havuzu
Bornova – İzmir

Sualti-Ragbisi-Federasyon-Kupasi_talimat-2016

Federasyonumuzun 2016 Sezonu faaliyet programında yer alan Sualtı Ragbisi Federasyon Kupası talimatıdır.

Kupa yer ve tarihleri;
Sualtı Ragbisi Federasyon Kupası (Bayan-Erkek) 19-21 Ağustos 2016 tarihleri arasında Ege Üniversitesi Prof. Dr. Sermed Akgün Olimpik Yüzme Havuzunda düzenlenecektir.

Kupa Talimatı:
Sualtı Ragbisi Federasyon Kupasına katılacak takım sayısına göre grup elemesi veya tek devreli lig usulü esasına göre oynanacaktır. Bu durum yapılacak teknik toplantıda karara varılacaktır. Buna göre;

  1. Kupa teknik toplantısı 19 Ağustos 2016 Cuma günü Ege Üniversitesi Prof. Dr. Sermed Akgün Olimpik Yüzme Havuzunda saat 17.00’de yapılacaktır.
  2. Başvuru yapan takım sayısına göre turnuva süresinde değişiklik yapma yetkisi Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu yetkisindedir.
  3. Sualtı Ragbisi Federasyon Kupası, Bayan ve Erkek müsabakaları kategorilerinde en az 5 takımın başvuru yapması durumunda yapılacaktır. (bayan ve erkek takımları ayrı ayrı değerlendirilecektir) . 5 takımdan daha az sayıda takımın başvuru yapması halinde müsabakalar iptal edilecektir.
  4. Teknik toplantıya; her kulüp adına, onaylı kafile listesinde ismi yazılı olan takım antrenörü ya da idarecisi olarak görevlendirilmiş, en fazla iki kişi katılacaktır. Yarışmaya katılan kulüpler ile ilgisi olmayan kişiler ve sporcular kesinlikle teknik toplantıya katılamayacaklardır.
  5. Teknik toplantıya geçerli mazeret dilekçesi bildirmeksizin antrenör veya idareci ile katılmayan kulüpler yarışmalara alınmayacak ve herhangi bir ödeme yapılmayacaktır.
  6. Başvuru yaptığı halde turnuvaya katılmayan takımlar disiplin kuruluna sevk edilecektir.
  7. Müsabaka jürisi teknik toplantıda seçilecek olup, Kupa esnasında ortaya çıkan tartışmalı durumlar jüri tarafından çözümlenip karar verilecektir. Jüri müsabaka başhakemi, başhakem yardımcısı veya hakem, iki teknik kurulu üyesi ve oylama ile seçilen bir antrenörden olmak üzere 5 kişilik müsabaka jürisi oluşturulacaktır.
  8. Yarışmalara katılacak idareci, antrenör ve sporcular izinlerini, bağlı bulundukları Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüklerinden alacaklardır.
  9. Kulüpler; Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüklerinden onaylı takım listelerini ve sporcuların 2016 sezonu vizeli lisanslarını teknik toplantıda Kupa Başhakemine teslim edeceklerdir.
  10. Listeler katılımcıların adı soyadı, doğum tarihi ve T.C. Kimlik Numaraları yazılarak hazırlanacaktır. Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüklerinden onaylı takım listesi olmayan kulüpler, lisanssız sporcular ve ferdi lisanslı sporcular yarışmalara katılamayacaktır.
  11. Listelerde silinti ve kazıntı yapılmayacak, silinti ve kazıntı yapılan listeler harcırah ödemeleri için işleme alınmayacaktır. Harcırah ödemeleri, onaylı listede adı bulunan sporcu, antrenör ve idareciye yapılacaktır.
  12. Sualtı Ragbisi Federasyon Kupası Bayan-Erkek yaş sınırlaması şu şekildedir;
    • Kupaya katılım alt yaş sınırı 16’dır (2000 doğumlular dâhil).
    • 18 yaş altında bulunan sporcuların veli izni alması ve teknik toplantı sırasında izin belgelerinin Hakem Komitesine ibraz edilmesi gerekmektedir.
  13. Sualtı Ragbisi Federasyon Kupasında, bir takımın maça başlayabilmesi için en az 6 sporcu ile havuz içinde hazır bulunması gerekmektedir (6 kişiden az sporcu ile sahada bulunan takımlar hükmen yenik sayılır (Hükmen yenik skoru Kupa toplantısında karar verilecektir)).
  14. Programdaki maçlardan herhangi birine sebepsiz yere katılmayan takımlara harcırah ödemesi yapılmayacak ve turnuvaya katılmış sayılmayacaklardır. Gerekçesini bildiren takımların durumları müsabaka jürisi tarafından değerlendirilip karara bağlanacaktır.
  15. Müsabakalara her takım “kulak koruyuculu” koyu renkli (mavi-siyah) ve açık renkli (beyaz) başlıkları ile katılmak zorundadır. Ayrıca mayo renkleri de koyu renk (mavi-siyah) ve açık renk (beyaz) olacaktır. Kulüpler Kupa da takımlarını temsil eden spor malzemelerini kullanacaktır. Başka kulüplerin isimleri ve logoları bulunan (mayo, başlık vs.) malzemelerle Kupaya katılmak yasaktır.
  16. Maçlar, penaltı ve molalar hariç süre durdurulmadan 10’ar dakikadan 2 devre oynanacaktır. Final Maçı, duraklama anlarında süre durdurularak 12’ser dk.’lık 2 devre olarak oynanacaktır. Devre arası 5 dakika olacaktır. Takımların maç boyunca bir adet mola hakkı bulunacaktır. Kupa jürisi, maç yoğunluğuna göre maç süresinde değişiklik yapabilir.
  17. 2016 Yılı Sualtı Ragbisi Federasyon Kupası müsabakalarında Bayan ve Erkek kategorilerinde ilk 4 sırayı alan takımlara 10 sporcu, 1 Antrenör veya İdareciye Harcırahı ( şehirlerarası yol ücreti + günlük harcırah ), 5.sıradan 8.sıraya kadar olan takımların 10 sporcu, 1 Antrenör veya İdarecisine ise sadece şehirlerarası yol ücreti verilecektir. Bayan ve Erkek takımlarıyla katılan kulüplere 2 antrenör ve 1 idareci harcırahı ödenecektir. Antrenör harcırahı ödemesi için TSSF I.veya II.Kad. Sualtı Ragbisi antrenörlük belgesi sahibi olması şartı aranacaktır. Daha alt sıralarda olan kulüplere herhangi bir harcırah ödemesi yapılmayacaktır.
  18. İtirazlar, takım kaptanı, antrenör veya idareci tarafından ilgili maç bitiminden 15 dakika içerisinde hakem masasına sözlü olarak bildirilmesi gerekmektedir. Maç bitiminden 45 dakika içerisinde hakem masasına TSSF MHK Başkanlığına yazılmış itiraz dilekçesi itiraz bedeli (350TL) ile beraber yapılmalıdır. Maç bitiminden ilk 15 dakika içerisinde sözlü olarak itiraz edeceklerini belirtmeyen takımların sonrasında yazılı olarak getirecekleri itiraz dilekçeleri kabul edilmeyecektir.
  19. Kupa ile ilgili süresi içinde yapılan her türlü itirazlar; Federasyonun Yönetim Kurulunca belirlenecek olan ücretin Federasyon Yetkililerine tutanakla teslim edilmesinden sonra, yarışma anında Merkez Hakem Kuruluna yazılı olarak yapılacaktır. Merkez Hakem Kurulu yapılan itirazı, hak kaybı olmayacak bir zaman içinde değerlendirecektir. İtirazı haklı görülenlerin parası kulüplerine geri ödenecektir. Federasyon Yönetim Kurulunun belirlediği bu ücreti tutanakla federasyon yetkililerine teslim ettikten sonra itirazlarını yazılı olarak yapabileceklerdir.
  20. 2016 yılı faaliyet programında yer alan Federasyon Kupasına; 2016 yılı akreditasyon işlemlerini yapan tüm kulüpler katılabilir. Akreditasyon işlemleri için katılımcı kulüp,
    a) Kulüp başlıklı kâğıdı ile TSSF başkanlığına yazılmış 2016 yılında hangi branşların müsabakalarına katılım yapılacağı ile ilgili kulüp başkanı onaylı dilekçe ekinde yönetim kurulu kararının fotokopisi ile en az 1. Kademe antrenörlük belgesine sahip olan antrenörün 2016 yılı vizeli antrenör belge fotokopisini
    b) Akreditasyon işlemini tamamlayan kulüp sezondaki bildirim yaptığı branşın tüm müsabakalarına katılmak zorundadır. Mazeretsiz katılmadığı tespit edilen kulüpler mazeret sebebini yazılı olarak Federasyona bildirmek zorundadır Aksi takdirde kulüpler TSSF disiplin kuruluna sevk edilecektir.
    c) 2016 yılı Akreditasyon işlemi yapmayan kulüpler TSSF faaliyetlerine katılamayacaklardır.
  21. Müsabakaya katılım listeleri 5 Ağustos 2016 günü saat 14.00’ye kadar Türkiye Sualtı Sporları Federasyonun 0216 348 55 44 faks numarasına gönderilecektir. BU TARİHE KADAR BAŞVURU YAPMAYAN KULUPLER ŞAMPİYONAYA KESİNLİKLE ALINMAYACAKTIR. Kupaya başvuru yapacak kulüplerin lisans evraklarını eksiksiz olarak son başvuru tarihi olan 5 Ağustos 2016 tarihinden önce Federasyonumuza ulaştırmaları gerekmektedir. Belirtilen tarih sonrasında evrak göndermeleri durumunda lisans işlemleri yapılamayacaktır. SİSTEMDE YAŞANACAK OLUMSUZLUKLARDAN KULÜPLERİMİZİN MAĞDUR OLMAMASI SEBEBİYLE ZAMANINDA LİSANS EVRAKLARINI GÖNDERMELERİ GEREKMEKTEDİR. Lisans işlemleri ile ilgili olarak Federasyonumuzun internet sitesinde formlar bölümünde bulunan lisans işlemleri bölümünden detaylı bilgi alabilir, formlara ulaşılabilir.
  22. Kupa programı katılan takım sayısına bağlı olarak teknik toplantıda belirlenecektir.
  23. Takımlar, ilan edilmiş Kupa fikstüründeki maçlarının başlangıç saatinden;
    a) 30 dakika önce takım esame listelerini maç protokol masasına vermeleri,
    b) Takım sporcularının maç başlangıç saatinden 10 dakika önce hakem kontrolü için ısınma alanın kenarında hazır olmaları gerekmektedir.
    Maçın başlamasından 5 dakika önce hala havuz kenarında bulunmayan takımlar için ilk uyarı anonsu yapılacaktır. Bunu takiben 5 dakika ara ile 2 uyarı anonsu daha yapılacaktır. Son uyarı anonsundan sonra hala havuz kenarında bulunmayan takımlar hükmen mağlup kabul edilecekler ve disiplin kuruluna sevk edileceklerdir. İlk uyarı anonsundan sonra, son uyarı anonsu yapılmadan önce havuz kenarında hakem kontrolü için hazır hale gelen takımlar müsabakaya çıkacak ancak müsabaka programına uymadıkları için disiplin kuruluna sevk edileceklerdir.
  24. Müsabakalar uluslararası sualtı ragbisi kurallarına göre oynanacaktır.
  25. Havuzun yarışma için hazırlığı Teknik kurul üyeleri, MHK Başkanı, müsabaka baş hakemi ve TSSF İzmir İl Temsilcisi ile birlikte hazırlanacaktır. Kalelerin, kornaların, hakemler için sualtı tüplerinin ve kompresörün, sualtı kamerası, yarışma toplarının diğer araç gerecin gerekirse testlerinin yapılarak Kupa sahasında bulundurulması TSSF tarafından organize edilecektir.
  26. Açılış ve kapanış seremonileri hazırlığı, protokol davetiyelerinin fakslanması, Bannerlar, Telsizler, Fotoğraf makinası ve video, TSSF bayrağı ve afişleri, Spor toto afişleri, Madalya ve kupalar, Federasyondan yarışma mahalline kargolanması, yarışma bitiminde yarışma mahalline eksiksiz ve tam olarak teslim edilmesi Kupada görevli TSSF Organizasyon Komitesi, TSSF Sualtı Ragbisi Teknik Kurulu ve TSSF İzmir İl Temsilciliği tarafından sağlanacaktır.
  27. Kupada doping testleri yapılması planlanmaktadır. Bu nedenle sporcuların ve kulüplerin mağduriyetlerinin önlenmesi amacıyla antrenörlerin doping konuları ile ilgili bilgileri sporcuları ile paylaşmaları gerekmektedir. Sporcular arasında doping kullanımının ortadan kaldırılması için antrenörlerin doping konularında gerekli bilgileri edinmiş olmaları ve bilmeleri beklenmektedir. Dopingli çıkan sporcuların ve kulüplerin ceza alacakları unutulmamalıdır.

Bu talimatta yer almayan konularda Uluslararası (CMAS) ve TSSF yarışma kuralları geçerli olup, gerektiğinde talimatta yer alan kurallarla ve diğer kurallarla ilgili değişiklikleri ve müsabaka tarih ve yer değişikliği yapmakla Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu Başkanlığı yetkilidir.

Hakkında